Συνεδρίαση Υπουργικού Συμβουλίου | 21.12.2010
Κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου
της 21ης Δεκεμβρίου 2010 συζητήθηκαν θέματα
του Υπουργείου Οικονομικών,του Υπουργείου Οικονομίας,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Υπουργείου Υποδομών
Μεταφορών και Δικτύων και του Υπουργείου Εργασίας
και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης | Συνεδρίαση Υπουργικού Συμβουλίου | 21.12.2010
..............
<o></o>
Στο Υπουργικό Συμβούλιο της 21/12/2010 ο Υπ. Οικονομικών παρουσίασε τα βασικά σημεία από Νομοθετικές Πρωτοβουλίες
οι οποίες θα παρουσιαστούν στην ολοκληρωμένη τους μορφή
στις αρχές του νέου έτους.<o></o>
.........
2. Ρύθμιση αγοράς τυχερών και τεχνικών παιγνίων<o></o>
<o></o>
Τι ισχύει σήμερα; <o></o>
<o></o>
Σήμερα έχουμε μια πλήρως απορυθμισμένη και χωρίς κανέναν έλεγχο αγορά τεχνικών και τυχερών παιγνίων, χωρίς κανέναν έλεγχο, εις βάρος των δημοσίων εσόδων και κυρίως του κοινωνικού συνόλου.
<o></o>
Τεχνικά-ψυχαγωγικά παιχνίδια: Σήμερα ισχύει γενική απαγόρευση διενέργειας τεχνικών παιχνιδιών (σε αυτά περιλαμβάνονται ακόμη και τα παιχνίδια που μπορεί να παίζονται μέσω διαδικτύου στα internetcafé, αλλά και οποιαδήποτε άλλη παιχνιδομηχανή που είναι εγκατεστημένη σε κατάστημα).
Το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων έκρινε, ότι η Ελλάδα παραβίασε τις κοινοτικές διατάξεις επειδή η ολική απαγόρευση διενέργειας τεχνικών – ψυχαγωγικών παιγνίων αντίκειται στις ελευθερίες κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών. Η απόφαση του ΔΕΚ επιβάλει καταβολή προστίμου περίπου 32.000 ευρώ ημερησίως. Για την άρση της απόφασης επιβολής προστίμου, είναι αναγκαία νομοθετική ρύθμιση.
<o></o>
<o></o>
Τεχνικά-τυχερά παιχνίδια:
Η καθολική απαγόρευση οδήγησε σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, από αυτά που αναμένονταν.
Σήμερα, εκτιμάται ότι στη χώρα μας λειτουργούν περισσότεροι από 250 διαδικτυακοί τόποι στοιχηματισμού, έως και 20 χιλιάδες ηλεκτρονικές μηχανές ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και έως και 150 χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια (τύπου φρουτάκια).
Συνολικά ο παράνομος τζίρος όλων αυτών των τυχερών παιχνιδιών εκτιμάται σε πάνω από 4 δισ. ευρώ ετησίως και από αυτά το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράττει τίποτα.
<o></o>
<o></o>
Τι θα προβλέπει το σχέδιο νόμου;
<o></o>
Στόχος του σχεδίου νόμου είναι:
<o></o>
· Τοελεγχόμενο «άνοιγμα» τηςσχετικήςαγοράςμεστόχο την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και ειδικά των νέων, τηνένταξηκαιπαρακολούθησησενόμιμοπλέονπλαίσιοτωνδιεξαγόμενωνπαιγνίων.
<o></o>
· Η διασφάλιση και είσπραξη εσόδων για το κράτος από τη ρυθμιζόμενη λειτουργία της αγοράς. Ειδικά για το 2011 προβλέπεται η είσπραξη 500 εκατ. ευρώαπότηνέκδοσηαδειώνκαι 200 εκατ. ευρώ από τα τέλη των τυχερών παιγνίων (τα οποία θα εισπράττονται σε ετήσια βάση).
<o></o>
· Η προσαρμογήτωνεθνικώνδιατάξεωνστηνκοινοτικήνομοθεσία.<o></o>
Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου προτείνει τα εξής:
<o></o>
· Διενέργεια παιγνίων μετά από αδειοδότηση
<o></o>
· Ίδρυση «Επιτροπής Εποπτείας Παιγνίων», η οποία θα παρακολουθεί την αγορά που ανοίγει και η οποία σταδιακά θα ενσωματώσει τις αρμοδιότητες όλων των υφιστάμενων εποπτικών αρχών.
<o></o>
· Ορισμός κανόνων υπεύθυνου παιχνιδιού για την προστασία των παικτών γενικά, των ανηλίκων ιδιαίτερα και της κοινωνίας γενικά (όπως ελάχιστο κόστος συμμετοχής στο παίγνιο ή στο στοίχημα περιορισμός της συμμετοχής ανηλίκων μόνο στα τεχνικά-ψυχαγωγικά παίγνια, ατομική κάρτα παίκτη, ώστε να παρακολουθούνται η ηλικία και οι χρηματορροές, κανόνες απορρήτου για την προστασία των παικτών με εξαίρεση τις ελεγκτικές και φορολογικές αρχές, κυρώσεις για την παραβίαση των όρων συμμετοχής στην αγορά).
<o></o>
· Φορολόγηση με διοικητικά τέλη εκκίνησης και λειτουργίας, φόρος παιγνίου και στοιχήματος επί του κύκλου εργασιών, φόρος στα κέρδη των παικτών όπως από τα λαχεία.
<o></o>
· Ελεύθερη διάθεση τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και διεξαγωγή τους μόνο σε αδειοδοτημένους χώρους.
<o></o>
· Κανόνες αδειοδότησης τυχερών παιγνίων ή στοιχήματος με παιγνιομηχανήματα
<o></o>
· Υποχρεώσεις φορέων με παιγνιομηχανήματα
<o></o>
· Κανόνες και περιορισμοί παροχής υπηρεσιών διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα
<o></o>
· Αναθεώρηση του πλαισίου για το ιπποδρομιακό στοίχημα
<o></o>
<o></o>
Ποια τα οφέλη για τους πολίτες;
<o></o>
Τα οφέλη για τους πολίτες και την κοινωνία από το άνοιγμα και τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων συνοψίζονται στα εξής:
<o></o>
· Ρύθμιση της αγοράς και προστασία των παικτών, ιδιαίτερα των ανηλίκων
<o></o>
· Ένταξη σε πλαίσιο εποπτείας μιας αγοράς που υφίσταται και αφορά χιλιάδες παίκτες
<o></o>
· Είσπραξη εσόδων πάνω από 1 δισ. σε διάστημα 2-3 ετών, ποσό που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο της περικοπής των μισθών και των συντάξεων, ή στο 100% της περικοπής του ΠΔΕ.
<o></o>
· Είσπραξη στη χώρα έσοδα από το διαδικτυακό στοίχημα, αντί για εταιρίες που εδρεύουν στο εξωτερικό και σε φορολογικούς παραδείσους<o></o>
http://www.capital.gr/related_files/υπουργικό συμβούλιο.doc
...............................................
in.gr - Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για τα κλειστά επαγγέλματα - Ειδήσεις - Οικονομία
............................
Κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου
της 21ης Δεκεμβρίου 2010 συζητήθηκαν θέματα
του Υπουργείου Οικονομικών,του Υπουργείου Οικονομίας,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, του Υπουργείου Υποδομών
Μεταφορών και Δικτύων και του Υπουργείου Εργασίας
και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης | Συνεδρίαση Υπουργικού Συμβουλίου | 21.12.2010
..............
Ενημερωτικό Σημείωμα για τις επόμενες Νομοθετικές Πρωτοβουλίες <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-comfficeffice" /><o></o>
που παρουσιάστηκαν σε βασικές αρχές στο Υπουργικό Συμβούλιο από τον Υπουργό Οικονομικών την Τρίτη 21 Δεκεμβρίου<o></o>
<o></o>
<o></o>
Στο Υπουργικό Συμβούλιο της 21/12/2010 ο Υπ. Οικονομικών παρουσίασε τα βασικά σημεία από Νομοθετικές Πρωτοβουλίες
οι οποίες θα παρουσιαστούν στην ολοκληρωμένη τους μορφή
στις αρχές του νέου έτους.<o></o>
.........
2. Ρύθμιση αγοράς τυχερών και τεχνικών παιγνίων<o></o>
<o></o>
Τι ισχύει σήμερα; <o></o>
<o></o>
Σήμερα έχουμε μια πλήρως απορυθμισμένη και χωρίς κανέναν έλεγχο αγορά τεχνικών και τυχερών παιγνίων, χωρίς κανέναν έλεγχο, εις βάρος των δημοσίων εσόδων και κυρίως του κοινωνικού συνόλου.
<o></o>
Τεχνικά-ψυχαγωγικά παιχνίδια: Σήμερα ισχύει γενική απαγόρευση διενέργειας τεχνικών παιχνιδιών (σε αυτά περιλαμβάνονται ακόμη και τα παιχνίδια που μπορεί να παίζονται μέσω διαδικτύου στα internetcafé, αλλά και οποιαδήποτε άλλη παιχνιδομηχανή που είναι εγκατεστημένη σε κατάστημα).
Το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων έκρινε, ότι η Ελλάδα παραβίασε τις κοινοτικές διατάξεις επειδή η ολική απαγόρευση διενέργειας τεχνικών – ψυχαγωγικών παιγνίων αντίκειται στις ελευθερίες κυκλοφορίας των εμπορευμάτων και των υπηρεσιών. Η απόφαση του ΔΕΚ επιβάλει καταβολή προστίμου περίπου 32.000 ευρώ ημερησίως. Για την άρση της απόφασης επιβολής προστίμου, είναι αναγκαία νομοθετική ρύθμιση.
<o></o>
<o></o>
Τεχνικά-τυχερά παιχνίδια:
Η καθολική απαγόρευση οδήγησε σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, από αυτά που αναμένονταν.
Σήμερα, εκτιμάται ότι στη χώρα μας λειτουργούν περισσότεροι από 250 διαδικτυακοί τόποι στοιχηματισμού, έως και 20 χιλιάδες ηλεκτρονικές μηχανές ψυχαγωγικών παιχνιδιών περιορισμένου κέρδους (AWPs) και έως και 150 χιλιάδες ηλεκτρονικοί υπολογιστές που παρέχουν παράνομα τυχερά παιχνίδια (τύπου φρουτάκια).
Συνολικά ο παράνομος τζίρος όλων αυτών των τυχερών παιχνιδιών εκτιμάται σε πάνω από 4 δισ. ευρώ ετησίως και από αυτά το Ελληνικό Δημόσιο δεν εισπράττει τίποτα.
<o></o>
<o></o>
Τι θα προβλέπει το σχέδιο νόμου;
<o></o>
Στόχος του σχεδίου νόμου είναι:
<o></o>
· Τοελεγχόμενο «άνοιγμα» τηςσχετικήςαγοράςμεστόχο την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και ειδικά των νέων, τηνένταξηκαιπαρακολούθησησενόμιμοπλέονπλαίσιοτωνδιεξαγόμενωνπαιγνίων.
<o></o>
· Η διασφάλιση και είσπραξη εσόδων για το κράτος από τη ρυθμιζόμενη λειτουργία της αγοράς. Ειδικά για το 2011 προβλέπεται η είσπραξη 500 εκατ. ευρώαπότηνέκδοσηαδειώνκαι 200 εκατ. ευρώ από τα τέλη των τυχερών παιγνίων (τα οποία θα εισπράττονται σε ετήσια βάση).
<o></o>
· Η προσαρμογήτωνεθνικώνδιατάξεωνστηνκοινοτικήνομοθεσία.<o></o>
Ειδικότερα, το σχέδιο νόμου προτείνει τα εξής:
<o></o>
· Διενέργεια παιγνίων μετά από αδειοδότηση
<o></o>
· Ίδρυση «Επιτροπής Εποπτείας Παιγνίων», η οποία θα παρακολουθεί την αγορά που ανοίγει και η οποία σταδιακά θα ενσωματώσει τις αρμοδιότητες όλων των υφιστάμενων εποπτικών αρχών.
<o></o>
· Ορισμός κανόνων υπεύθυνου παιχνιδιού για την προστασία των παικτών γενικά, των ανηλίκων ιδιαίτερα και της κοινωνίας γενικά (όπως ελάχιστο κόστος συμμετοχής στο παίγνιο ή στο στοίχημα περιορισμός της συμμετοχής ανηλίκων μόνο στα τεχνικά-ψυχαγωγικά παίγνια, ατομική κάρτα παίκτη, ώστε να παρακολουθούνται η ηλικία και οι χρηματορροές, κανόνες απορρήτου για την προστασία των παικτών με εξαίρεση τις ελεγκτικές και φορολογικές αρχές, κυρώσεις για την παραβίαση των όρων συμμετοχής στην αγορά).
<o></o>
· Φορολόγηση με διοικητικά τέλη εκκίνησης και λειτουργίας, φόρος παιγνίου και στοιχήματος επί του κύκλου εργασιών, φόρος στα κέρδη των παικτών όπως από τα λαχεία.
<o></o>
· Ελεύθερη διάθεση τεχνικών-ψυχαγωγικών παιγνίων και διεξαγωγή τους μόνο σε αδειοδοτημένους χώρους.
<o></o>
· Κανόνες αδειοδότησης τυχερών παιγνίων ή στοιχήματος με παιγνιομηχανήματα
<o></o>
· Υποχρεώσεις φορέων με παιγνιομηχανήματα
<o></o>
· Κανόνες και περιορισμοί παροχής υπηρεσιών διαδικτυακού στοιχήματος στην Ελλάδα
<o></o>
· Αναθεώρηση του πλαισίου για το ιπποδρομιακό στοίχημα
<o></o>
<o></o>
Ποια τα οφέλη για τους πολίτες;
<o></o>
Τα οφέλη για τους πολίτες και την κοινωνία από το άνοιγμα και τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων συνοψίζονται στα εξής:
<o></o>
· Ρύθμιση της αγοράς και προστασία των παικτών, ιδιαίτερα των ανηλίκων
<o></o>
· Ένταξη σε πλαίσιο εποπτείας μιας αγοράς που υφίσταται και αφορά χιλιάδες παίκτες
<o></o>
· Είσπραξη εσόδων πάνω από 1 δισ. σε διάστημα 2-3 ετών, ποσό που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο της περικοπής των μισθών και των συντάξεων, ή στο 100% της περικοπής του ΠΔΕ.
<o></o>
· Είσπραξη στη χώρα έσοδα από το διαδικτυακό στοίχημα, αντί για εταιρίες που εδρεύουν στο εξωτερικό και σε φορολογικούς παραδείσους<o></o>
http://www.capital.gr/related_files/υπουργικό συμβούλιο.doc
...............................................
in.gr - Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου για τα κλειστά επαγγέλματα - Ειδήσεις - Οικονομία
............................